• היבטים ארגוניים


  • ל- רמת המיכון /  מיחשוב ,
    יש  השפעה ישירה וייחודית על כל מערך ארגוני,
    השפעה הבאה לידי ביטוי ב- היבטים ארגוניים  שונים, בעלי יחסי גומלין בינם לבין עצמם.
  • נבחין ב- 7 תמהילים עיקריים של  היבטים ארגוניים , המושפעים לרוב מ- רמת מיכון / מיחשוב :
  • a - כשירות עסקית  
  • b - כישורי  כוח - אדם  (משאבי אנוש)
  • c - שירותי תמיכה למערך ה-  מיכון / מיחשוב 
  • d - נהלי עבודה ארגוניים  
  • e - זמינות משאבים תפעוליים  
  • f - עלויות  
  • g - כוחות/לחצים פנים וחוץ ארגוניים  
  • (דרגות החופש ליישום מהיר של שינויים ושיפורים באיכות המוצרים/שירותים לשם הסתגלות לסביבה העסקית)
  • (הגדרת התפקידים הנדרשים במערך הארגוני הרלוונטי: השכלה/הכשרה, ניסיון, יכולות פיסיות/מנטליות/פסיכולוגיות וכד')
  • (השירותים הנדרשים להבטחת פעילותו התקינה של מערך ה- מיכון / מיחשוב , כגון: תחזוקה, פיתוח, הפעלה, ליווי והדרכה, רשיונות מוצרים)
  • (נהלי עבודה נדרשים להבטחת פעילותו התקינה של הארגון, כגון: נהלים לעבודה שוטפת, נהלים חליפיים למקרים של תקלות, נהלים לגיבוי/שחזור/התאוששות)
  • (זמינות נדרשת למשאבים שונים, כגון: כוח אדם, ציוד, חומרי גלם, ומידת הקריטיות של החסכים בהם)
  • (עלויות צפויות ובפועל של: הקמה, תחזוקה, תפעול, פיתוח שוטף וכד')
  • (אינטרסים של פרטים ו/או קבוצות בעד/נגד השינויים הנובעים מה- מיכון / מיחשוב המיושם בארגון)
  • תהליך / תהליכים ( Process / Processes ) -     דף 8









































    עדכון: 23.07.09 13:36
    © אחים קלמנוביץ בע"מ 2002