היבטים ארגוניים
ל- רמת המיכון / מיחשוב ,
יש השפעה ישירה וייחודית על כל מערך ארגוני,
השפעה הבאה לידי ביטוי ב- היבטים ארגוניים שונים, בעלי יחסי גומלין בינם לבין עצמם.
נבחין ב- 7 תמהילים עיקריים של היבטים ארגוניים , המושפעים לרוב מ- רמת מיכון / מיחשוב :
a - כשירות עסקית
b - כישורי כוח - אדם (משאבי אנוש)
c - שירותי תמיכה למערך ה- מיכון / מיחשוב
d - נהלי עבודה ארגוניים  
e - זמינות משאבים תפעוליים  
f - עלויות  
g - כוחות/לחצים פנים וחוץ ארגוניים  
(דרגות החופש ליישום מהיר של שינויים ושיפורים באיכות המוצרים/שירותים לשם הסתגלות לסביבה העסקית)
(הגדרת התפקידים הנדרשים במערך הארגוני הרלוונטי: השכלה/הכשרה, ניסיון, יכולות פיסיות/מנטליות/פסיכולוגיות וכד')
(השירותים הנדרשים להבטחת פעילותו התקינה של מערך ה- מיכון / מיחשוב , כגון: תחזוקה, פיתוח, הפעלה, ליווי והדרכה, רשיונות מוצרים)
(נהלי עבודה נדרשים להבטחת פעילותו התקינה של הארגון, כגון: נהלים לעבודה שוטפת, נהלים חליפיים למקרים של תקלות, נהלים לגיבוי/שחזור/התאוששות)
(זמינות נדרשת למשאבים שונים, כגון: כוח אדם, ציוד, חומרי גלם, ומידת הקריטיות של החסכים בהם)
(עלויות צפויות ובפועל של: הקמה, תחזוקה, תפעול, פיתוח שוטף וכד')
(אינטרסים של פרטים ו/או קבוצות בעד/נגד השינויים הנובעים מה- מיכון / מיחשוב המיושם בארגון)
תהליך / תהליכים