לרכז ולארגן את המציאות באמצעות:
- שורות ועמודות אשר מייצגים נתונים, מאפיינים, מצבים או כד' .
- השמת ערכים / סימונים בתאים הנוצרים על ידי השורות והעמודות ( מידע כמותי או
מידע איכותי ) .
לשמש מסגרת לבחינה ו/או לימוד התנהגויות / מציאות .
מציאות :
מגוון רחב של ידע .
מגוון רחב של קיום ישויות, תכונות, מאפיינים, מצבים וכד' .
יחסי גומלין ו/או מעברים אפשריים בין ישויות, תכונות, מאפיינים, מצבים וכד' .
לוגיקה כללית לרוב, באמצעות: "אמת"=T ו"שקר"=F .
לוגיקה /אלגברה בוליאנית להצגת הערכים האפשריים שביטוי מסוים יכול לקבל באמצעות: "0" ו- "1" .
עיקרי עמדות (הצדדים/פנים/היבטים) בדיון על נושא כלשהו, כגון: בעד ונגד, יתרונות וחסרונות, עובדות לעומת דיעות .
מסגרת לתכנון למידה ו/או לסיכום שלב בלמידה .
מסגרת לחקירה ( / בחינה) של נושא חדש .
מערך מספרים להשמת מספרים / ערכים בתאים המזוהים על ידי ציון שורה i (מתוך n שורות) ועמודה j (מתוך m עמודות), וביצוע פעולות אלגבראיות, כגון: חיבור מטריצות וכפל מטריצות .