גישת ה- BPM מוסיפה ערך רב לארגון בכך שמאפשרת ל-צוות התהליך (אנשים המעורבים ב- תהליך העסקי ) את היכולות העיקריות הבאות :
הרחבת ה- מיכון / מיחשוב .
גמישות בקביעת התיחום, המידה והקיבולת של הפתרון והמשאבים שיוקצו לשם כך .
ממשלות (governance) מוגברת המושגת על ידי הבטחת התנהלות בהתאם לנהלים, ולמדיניות השגחה על התיפקוד והזרימה של הפעילויות בתהליך .
ממשלות זו מקנה בטחון לגורמים המעורבים, כגון: לקוחות, שותפים עסקיים, ספקים, בעלי עניין ומפקחים (regulators) .
הערכות ואחריות משותפת של הצוותים העסקיים והצוותים הטכניים בכל שלבי מחזור החיים .
הסכמה על מדדי מפתח ומדדים בכלל (כמותיים ואיכותיים), לשם מדידת ה-ביצועים העסקיים והסיכונים של התהליך .
מנהלי מערכות המידע יכולים להפעיל את כישוריהם באופן ישיר יותר על הפעילות העסקית .
שיתוף של אותם מודלים ושפה עסקית .
עובדים וצוותים לרוחב הארגון יכולים להערך ולמקד את מאמציהם באופן טוב יותר, לשם שיפור התפוקה וה-ביצועים העסקיים בכלל .
תקשורת "נקייה" על מה נדרש לבצע .
עובדים וצוותים לרוחב הארגון יכולים להערך ולמקד את מאמציהם באופן טוב יותר, לשם שיפור התפוקה וה-ביצועים העסקיים בכלל .
הארגון כשלם, יכול להגיב מהר יותר לשינויים ואתגרים לשם השגה רציפה של המטרות והיעדים .
פתרונות מהירים לתקלות ולסוגיות, פיתוח והטמעה מהירים, וסבבי תגובה קצרים :
- מקום אחד מרכזי להגדרת התהליך והלוגיקה העסקית .
- שקיפות / נראות (transparency) מקוונת של התהליך וביצועיו לכל המשתתפים בו, ומתן
אפשרויות וכלים לתגובות מיידיות .
- שיתוף בעומס התכנון בין הצד העסקי לטכני .
- סימולציה מהירה של התהליך לפני פיתוח, הטמעה, פריסה והפעלה .
- מיזעור היקף התכנות שנדרש על ידי ריבוי השימוש החוזר ביכולות קיימות .
- הרכבת פתרונות באמצעות כלים טכניים, המאפשרים ל"חבר" במהירות פעולות שונות
בתהליך למערכות קיימות (legacy) ושירותים (services), בשכבה נגישה וחזית אחידה .
- הצפה / גילוי של פעילות קיימת כשירות בדיד הניתן לשימוש חוזר (reuse), ואשר ניתן
להרכבה, באופן גרפי, בתהליכים אחרים .