BPM ארכיטקטורה (The BPM Architecture) -     דף 2

    ארכיטקטורה עסקית - המימד העסקי  (Business Architecture / Dimension):
  • מטפלת ב-הגדרות  ארגוניות כוללות, אשר תכליתן לייצר  ערך  ללקוחות ובעלי העניין של הארגון.

  • ה-הגדרות  הארגוניות  כוללות בעיקר :
  • אסטרטגיות ( strategies ), כולל  מטרות  (goals) ו- יעדים (objecyives) של הלקוחות ובעלי העניין, המוכרים גם בשם כולל של חזון הארגון .
  • תפקידים ( roles ).
  • תחומי אחריות( responsabilities )  .
  • תרבות ושפה  ארגונית ( culture and language )  .

  • מימד  הערך  ( value dimension ) :
    המימד ה-עסקי  מכונה ונחשב גם כמימד ה-ערך  , מכיוון שבמסגרתו הארגון מגדיר את ה-ערך  שהוא רוצה לייצר עבור לקוחותיו, צרכניו הסופיים ובעלי העניין, כגון :
  • גידול בסה"כ הכנסות (שורה העליונה).
  • שיפור הרווח הנקי (שורה תחתונה).
  • הגברת היצירתיות.
  • שיפור התפוקה.
  • הגדלת הנאמנות ושביעות הרצון של הלקוחות.
  • העלאת רמת התכליתיות של צוות העובדים / בעלי התפקידים השונים.


  • תפוקות  עיקריות של  הארכיטקטורה העסקית  :
  • מדידה כמותית והערכה איכותית :
    מימוש ה-מימד העסקי  של BPM מבטיח ש-ביצועי התהליך  ו-שיפורי התהליך , שניהם, מכומתים במושגים של תוצאות פיננסיות ומוערכים לפי מדדים איכותיים.
  • ממשלות אינטגרטיבית :
    יישום BPM מחייב גישה מקיפה ושלימה לאינטגרציה תוך הפעלת ממשלות 
    (governance) אינטגרטיבית ומיכלול של כישורים עסקיים וטכניים, לשם בניית פתרונות  ממוקדי תהליך .
עדכון: 15.03.10 8:44
© אחים קלמנוביץ בע"מ 2002