מטפלת ב-הגדרות ארגוניות כוללות, אשר תכליתן לייצר ערך ללקוחות ובעלי העניין של הארגון.
ה-הגדרות הארגוניות כוללות בעיקר :
אסטרטגיות ( strategies ), כולל מטרות (goals) ו- יעדים (objecyives) של הלקוחות ובעלי העניין, המוכרים גם בשם כולל של חזון הארגון .
תפקידים ( roles ).
תחומי אחריות( responsabilities ).
תרבות ושפה ארגונית ( culture and language ).
מימד הערך ( value dimension ) :
המימד ה-עסקי מכונה ונחשב גם כמימד ה-ערך , מכיוון שבמסגרתו הארגון מגדיר את ה-ערך שהוא רוצה לייצר עבור לקוחותיו, צרכניו הסופיים ובעלי העניין, כגון :
גידול בסה"כ הכנסות (שורה העליונה).
שיפור הרווח הנקי (שורה תחתונה).
הגברת היצירתיות.
שיפור התפוקה.
הגדלת הנאמנות ושביעות הרצון של הלקוחות.
העלאת רמת התכליתיות של צוות העובדים / בעלי התפקידים השונים.
תפוקות עיקריות של הארכיטקטורה העסקית :
מדידה כמותית והערכה איכותית :
מימוש ה-מימד העסקי של BPM מבטיח ש-ביצועי התהליך ו-שיפורי התהליך , שניהם, מכומתים במושגים של תוצאות פיננסיות ומוערכים לפי מדדים איכותיים.
ממשלות אינטגרטיבית :
יישום BPM מחייב גישה מקיפה ושלימה לאינטגרציה תוך הפעלת ממשלות
(governance) אינטגרטיבית ומיכלול של כישורים עסקיים וטכניים, לשם בניית פתרונות ממוקדי תהליך .