ארכיטקטורה מנהלית - המימד המנהלי (Management Architecture/Dimension) - המשך :
ניהול פרויקט BPM :
פרויקט BPM הינו סוג חדש של פרויקט, והוא מזוהה עם המאפיינים העיקריים הבאים :
חלקו עסקי וחלקו טכנולוגי .
יכול לטפל ב- תהליך עסקי אחד בודד או ב-שרשרת ערך ( value chain / stream ) שלמה .
לפעמים זה פרויקט שיפור ( improvement ) ולפעמים זה פרויקט תכנון מחדש
( re-design / re-engineering ) שלם .
הצוותים מתכננים את ה- מצב העתידי הטוב ביותר שיש לפתח, ולא את מה שנחשב מצב אידיאלי .
זוהי אבחנה קריטית , באופן זה, תשתיות BPM והגישה ה- הזריזה, מייצרים שיפורים באופן רציף .
הפרויקט הוא זריז ( agile ) אולם בשליטה, קרי מתקיימים ניטור ובקרה
( monitoring & control ) תמידים .
הפיתוח וההטמעה נעשים באופן איטרטיבי ( iterative ) ב-מחזורי זמן קצרים .
במהלך פרויקט BPM, נדרש לטפל בשלבים העיקריים הבאים:
תכנון הכולל :
- קביעת יעדים (objectives) של הפרויקט .
- תיחום (scoping) של הפרויקט .
- קביעת אבני דרך (milestones) .
- קביעת תוצרים / מסירות (deliverables) .
- קביעת לוח זמנים (timetable) אשר יכול להיות של מספר ימים עד מספר חודשים.
- ציוות (staffing) .
ניתוח ועיצוב .
הרכבה / פיתוח ופריסה / מסירה .
במהלך ניהול פרויקט BPM מתבקש יישום של אחת מ-שיטות שיפור התהליך ( Process Improvement Methodology ), כגון: Lean, Six-Sigma, SCOR .