מדידה כמותית והערכה איכותית :
לרוב, לאורך כל הדרך, מיישמים את שיטת ה- סרגל הישגים מאוזן
( BSC-Balanced Scorecard ), המשמשת ל- ניהול ביצועים עסקיים
( BPM-Business Performance Management ), והתומכת באופן שוטף בהערכה וכימות הארגון לאור חזון ארגוני , ב- 4 מישורים שונים, באמצעות מדדי מפתח של ביצועים וסיכונים (KPI-Key Performance Indicators) מתאימים :
פיננסים :
מהווה מענה ל"איך בעלי העניין רואים את הארגון ?" במונחים כגון: החזר השקעה, פלח שוק, תזרים מזומנים .
אנשי החשבות ואנשי התהליך, לאחר הכשרה מתאימה, פועלים ליצירת ערך נטו לארגון, תוך שימוש ב- תהליך וב-פרויקטי השיפור .
BPM בולט בכך, שלא רק מגדיל את ה-ערך ברוטו על ידי פיתוח יכולות חדשות
אלא גם מפחית את העלויות, הזמן, והבזבוזים .
לקוח :
מהווה מענה בהווה ל"איך הלקוחות (גם הספקים) אמורים לראות את הארגון לשם מימוש החזון ?" כגון: איכות השירות והמוצר, שביעות רצון כללית, זמני הספקה, רמת המחירים .
תהליך
מהווה מענה בהווה ל"מהם התהליכים שיש להתמקד בהם לשם מענה מתאים ללקוחות, ספקים ובעלי העניין ?" במונחים של: תפוקה לזמן, מספר תקלות/פגמים .
למידה וגדילה :
מהווה מענה לעתיד, "מה הפיתוח הנדרש, במישור האישי, של המוצרים ושל התהליכים, על מנת לתת מענה ל- חזון הארגוני ?" . לרוב הטיפול במישור זה ידרוש ניהול שינוי ארגוני .
דוגמא לפיתוח משאבי האנוש:
- שיפור מדיניות התמריצים .
- הקטנת תחלופת העובדים .
- הגדרת תפקידים חדשים ותחומי אחריות מתאימים (ראה דף עסקי ד') .
- שיפור ההתאמה לתפקידים, ובמיוחד הקפדה על חינוך פורמלי ומשטר הכשרה שיבטיחו
שבעלי התפקידים ממוקדי התהליך, הינם במלוא היכולות, ושהצוותים הטכניים מאומנים
גם בצד התכנותי וגם ברכיבים הטכנולוגיים של BPM.