מספקת את ה-תשתית הטכנולוגית לטיפול בשני התחומים העיקריים הבאים :
- שלבי מחזור החיים השונים של ה - תהליכים העסקיים .
- ה-מימדים האחרים של ארכיטקטורה BPM ( עסקי, תהליכי, מנהלי ), לשם השגת המטרות ויעדי הארגון, תוך גישה ממוקדת תהליך, מקיפה וגמישה.
ה-תשתית אמורה לתת מענה בעיקר לשאלות איך והאם מתקבלת התשתית הנדרשת בשלבים השונים ?
ה-תשתית הטכנולוגית הינה בעיקר מכלול של כלי תוכנה , המוכר בשם BPMS
(Business Process Management Suite ), כאשר לכל אחד מכלי התוכנה/מרכיבים יש שימוש וייעוד שונה.
BPMS ורכיביו השונים אמורים לספק את ה-תשתית הטכנולוגית שתענה על המאפיינים העיקריים הבאים :
תמיכה זריזה לשינויים וחידושים, באופן רציף, תכליתי וחסכוני.
תמיכה רציפה בהערכות והתיישרות של משאבי ה-IT עם המטרות העסקיות .
תמיכה בניהול כמכלול של נכסי ה-IT, להשגת יעילות ופריון מירביים .
תמיכה בשיתוף האחריות בין הצד העסקי וה-IT, ליצירה ושינוי ממוקד תהליך , של היישומים .
מכלולי BPMS ניתנים להשוואה במספר מישורים :
הפלטפורמה הטכנולוגית בה פותחו.
שלבי מחזור החיים המכוסים על ידי כלי התוכנה/מרכיבים הנכללים במכלול .
תמיכתם בסיווגים השונים של התהליך עסקי (ראה פירוט סיווגים), אשר באופן גס מתפרסים על פני הקבוצות הבאות :
- Person-to-Person
- Person-to-System
- System-to-System
הפלטפורמה הטכנולוגית הנתמכת, כגון: מיקרוסופט, אורקל, י.ב.ם.
אופן מתן השירות והרישוי, כגון: מיחשוב ענן לעומת התקנה באתר, רישוי לפי משתמש או תהליך.