תפקידים ותחומי אחריות :
יישום BPM מחייב שינוי התפיסה והמבנה הארגוני, באופן מהותי.
לשם תמיכה בארגון ממוקד תהליך ( Process Centric ) נדרש להגדיר מחדש את התפקידים ותחומי האחריות המתאימים בארגון, ואלה הם :
אחראי תהליך ( chief process officer ) :
אחראי על ההגדרה והמשאבים הנדרשים לתפעול ה- ארכיטקטורה תהליכית .
זהו בעל התפקיד האמון על טיפוח התרבות העסקית ממוקדת תהליך , כולל: כישורים, מערכות והתנהגויות .
התפקיד מהווה שינוי של התפקיד מנהל מערכות מידע המוכר
( CIO-Chief Information Officer ) למנהיגות תהליכית .
ארכיטקט התהליך ( process architect ) :
אחראי על התכנון והבנייה של המודלים ודפוסי העבודה של תהליכי ליבה
( core processes ) ושל תהליכי התמיכה ( enabling processes ), כולל :
- זרימת העבודה (workflows) .
- מדדי מפתח לביצועים וסיכונים (KPI-Key Process Indicators).
- תוכניות ותרשימי בקרה .
מנהלי תהליך עסקי ( business process owners ) :
אחראים ונותני דין לגבי הביצועיים והסיכונים הכוללים של התהליך השלם
( end-to-end process ), קרי אחראיים על שרשרת ערך (value chain/stream) שלימה .
מהנדסי תהליך ( process engineers ) :
אנשים הבונים את התהליכים העסקיים העובדים בפועל, כולל :
- תיזמור של שירותים (services orchestration) .
- הרכבת יישומים (applications composition).
- מערכות למדידה, בקרה והודעות .
התפקיד מהווה שינוי של תפקידי מקצוען מערכות מידע (IT professional) .
מנתח תהליך ( process analyst ) :
מומחה, מעין פסיכולוג של התהליך (process psychiatrist) אשר מגדיר אילו אירועים נדרש לנטר, מאבחן את הבעיות/תקלות של התהליך וממליץ על פתרונות לשיפור ביצועים ו/או סיכונים .
מבצע תהליך ( process performer ) :
עובד בתוך התהליך אשר מבין את שרשרת הערך השלימה של התהליך.