BPM ארכיטקטורה (The BPM Architecture) -     דף 8

    ארכיטקטורה מנהלית - המימד המנהלי  (Management Architecture / Dimension):
  • מטפלת בכלל פעילויות ה-תמיכה  ( enabling ), בו משובצים, מוכוונים ומופעלים אנשים, מערכות ו- תהליכי מידע ,  לשם השגת המטרות ויעדי הארגון.


  • ה-תמיכה    אמורה לתת מענה בעיקר לשאלות  איך והאם משיגים את המטרות ויעדי הארגון ?  


  • מימד  התמיכה  ( enabling dimension ) :
  • המימד ה-ניהולי  מכונה ונחשב גם כמימד ה-תמיכה  , מכיוון שבמסגרתו הארגון מנהל את  מחזורי החיים   של ה - תהליכים העסקיים  בארגון וזאת בשלושה מישורים עיקריים:
  • ניהול פרויקט BPM .
  • ניהול התהליך .
  • שיפור התהליך .

  • לרוב, לאורך כל הדרך, מיישמים את שיטת ה- סרגל הישגים מאוזן (ראה גם בדף -  עסקי ב' )


  • במסגרת ה - BPM  הניהול מתאפשר באמצעות מכלול כלים מגובש, בעלי נראות/שקיפות ובקרים נדרשים לשם: היגוי, ניווט וכיוונון מתאימים .
    לפני עידן ה- BPM  פעילות ה- ניהול /תמיכה  נעשתה תוך שימוש במיגוון רב, מעורב ומסורבל של אמצעים שונים, כגון:
  • כלי תוכנה ארגוניים .
  • כלי תוכנה מבודדים .
  • מדריכים של שיטות שונות .
  • פעילות / הפעלה ידנית .
עדכון: 15.03.10 8:45
© אחים קלמנוביץ בע"מ 2002