מטפלת בכלל פעילויות ה-תמיכה ( enabling ), בו משובצים, מוכוונים ומופעלים אנשים, מערכות ו- תהליכי מידע , לשם השגת המטרות ויעדי הארגון.
ה-תמיכה אמורה לתת מענה בעיקר לשאלות איך והאם משיגים את המטרות ויעדי הארגון ?
מימד התמיכה ( enabling dimension ) :
המימד ה-ניהולי מכונה ונחשב גם כמימד ה-תמיכה , מכיוון שבמסגרתו הארגון מנהל את מחזורי החיים של ה - תהליכים העסקיים בארגון וזאת בשלושה מישורים עיקריים:
ניהול פרויקט BPM .
ניהול התהליך .
שיפור התהליך .
לרוב, לאורך כל הדרך, מיישמים את שיטת ה- סרגל הישגים מאוזן (ראה גם בדף - עסקי ב')
במסגרת ה - BPM הניהול מתאפשר באמצעות מכלול כלים מגובש, בעלי נראות/שקיפות ובקרים נדרשים לשם: היגוי, ניווט וכיוונון מתאימים .
לפני עידן ה- BPM פעילות ה- ניהול /תמיכה נעשתה תוך שימוש במיגוון רב, מעורב ומסורבל של אמצעים שונים, כגון: